سنگ بازالت ماکو سنگ بازالت ماکو .

سنگ بازالت ماکو

کاربرد بازالت

سنگ ساختمانی:

بیشترین کاربرد سنگ بازالت در ساختمان سازی است که در آن از بازالت بصورت فرآوری شده استفاده می شود و برای کف، دیوارها، نمای بیرونی، محوطه حیاط، پارکینگ و … مورد استفاده قرار می گیرد.

از بهترین سنگهای بازالت ایران سنگ شیارخورده بازالت ماکو است. این سنگ مقاومت زیادی در برابر یخبندان و سرما دارد و در کل در برابر تغییرات دما مقاومت بالایی دارد و در همه مناطق ایران قابل استفاده است.

همچنین این سنگ چسبندگی زیادی به ملات و دیگر مصالح ساختمانی دارد که باعث می شود انتخاب بسیار مناسبی در ساختمان سازی و خصوصا نمای خارجی ساختمان ها باشد زیرا از سقوط سنگها به مرور زمان در اثر جدا شدن سنگ از ملات زیرین جلوگیری می شود.

پشم سنگ:

از کاربردهای دیگر این سنگ  ( بازالت ایران ) بعنوان پشم سنگ است. پشم سنگ عایق حرارتی و صوتی است که در ساختمان سازی برای جلوگیری از اتلاف انرژی استفاده می شود.

برای تولید آن سنگ بازالت در دمای 1500 درجه سانتی گراد ذوب می شود و بوسیله روشهای خاصی به الیاف خیلی ریز در اندازه میکرون تبدیل میشود.

پشم سنگ ضریب انتقال دمای بسیار کمی دارد و به همین خاطر در کاهش اتلاف انرژی کاربرد دارد.

الیاف بازالت:

الیاف بازالت هم که از سنگ بازالت با روشهای مخصوصی تهیه می شود و در صنایعی مثل ساخت شناورهای دریایی و کشتی سازی کاربرد دارد.

الیاف بازالت قابل احتراق نیست و این برای امنیت کشتی در برابر آتش سوزی و حفظ جان کارکنان و کارگران کشتی از آتش بسیار مهم است. همچنین این الیاف غیرسمی و بی ضرر است و قیمت مقرون به صرفه ای هم دارد.


برچسب: سنگ بازالت،بازالت،بازالت ایران،بازالت نما،بازالت ساختمانی،بازالت ماکو،کاربرد بازالت،خرید بازالت،سنگ بازالت ماکو،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۰:۵۷ توسط:basaltmaku موضوع: نظرات (0)