سنگ بازالت ماكو سنگ بازالت ماكو .

سنگ بازالت ماكو

فروش سنگ تراورتن

سنگ تراورتن

سنگ تراورتن نوعي سنگ تزئيني از سنگ هاي متخلخل آهكي است كه در ساختمان سازي هم كاربرد زيادي دارد. سنگ تراورتن به دليل كاربردهايي كه دارد در بازار سنگ نيز پرفروش است. فروش سنگ تراورتن توسط شركت سنگ بازالت ماكو نيز انجام مي گيرد كه در اين مقاله بيشتر با آن آشنا خواهيم شد. تا پايان مقاله ما را همراهي كنيد.

محصولات سنگ بازالت ماكو :

سنگ بازالت

سنگ آندزيت

سنگ آتشفشاني

مزاياي سنگ تراورتن

  1. يك انتخاب مناسب براي محيط هاي با آب و هواي گرم
  2. قيمت مناسب
  3. مناسب براي مكان هاي داراي رطوبت مثل سرويس بهداشتي، حمام، استخرها به دليل ليز و صيقلي نبودن
  4. داشتن تنوع رنگي
  5. مقاومت بالا و عمر زياد
  6. مقاومت در برابر حرارت و مواد شيميايي
  7. استفاده از انواع ضخيم تر آن براي محيط هاي سرد
  8. ميزان چسبندگي خيلي خوب به سيمان و ملات به دليل وجود حفره ها و خلل و فرج زياد در اين سنگ
  9. قابليت صيقل كاري و برشكاري خيلي خوب سنگ تراورتن
  10. ثبات رنگ و مقاومت در مقابل تغيير رنگ در اثر عوامل مختلف
  11. امكان شستشوي راحت و آسان

انواع سنگ تراورتن در بازار

– تراورتن صيقلي :

اين سنگ سطحي صاف و براق و صيقلي دارد كه نور را منعكس مي كند. اين سنگ نسبت به مرمر قيمت بسيار مناسب تري دارد و در طراحي دكوراسيون داخلي فضاهاي لوكس و هتل ها قابل استفاده است.

– تراورتن براش :

اگر از سبك هاي روستايي و ساده (سبك روستيك) لذت مي بريد از اين سنگ هم خوشتان خواهد آمد زيرا ظاهري كاملا طبيعي و روستايي دارد. ظاهر طبيعت گرا و خام اين مدل سنگ در اثر براش يا برس زدن سطح روي سنگ با چرخ سيمي يا قلم موي سيمي به دست مي آيد.

– تراورتن هوند :

اين نوع تراورتن هم مثل تراورتن صيقلي سطحي صاف دارد اما مثل آن براق نيست و مات بودنش از بازتاب نور در آن جلوگيري ميكند. اين نوع سنگ براي دكوراسيون داخلي به سبك مينيمال بسيار مناسب است.

– تراورتن تامبل:

اين مدل تراورتن هم تا حدي شبيه تراورتن براش مي باشد با اين فرق كه ظاهرش طبيعي تر است و بافت بيشتري دارد و لبه هاي آن نيز منحني است كه بدليل فرايند فرآوري آن است.

انواع سنگ با قيمت مناسب

شركت سنگ بازالت ماكو ، داراي مهم ترين معادن غني سنگ بازالت، گرانيت و تراورتن است كه به عنوان بزرگترين توليد كننده و صادر كننده سنگ بازالت فعاليت مي كند.

براي سفارش و خريد بهترين سنگ هاي ساختماني از قبيل گرانيت، بازالت، مرمر، آندزيت و غيره مي توانيد با كارشناسان و مهندسي شركت سنگ بازالت ماكو تماس بگيريد.


برچسب: بازالت،بازالت ماكو،سنگ تراورتن،سنگ آندزيت،سنگ آتشفشاني،فروش سنگ تراورتن،سنگ بازالت ماكو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۲۰:۳۶ توسط:basaltmaku موضوع: نظرات (0)

اسلب بازالت

اسلب بازالت ورقه هاي بزرگ از سنگ بازالت است كه توسط دستگاههاي مخصوص اره مي شود. سنگهاي ساختماني از معادن با اندازه هاي خيلي بزرگ استخراج ميشوند كه به آنها كوپ مي گويند.

سنگهاي كوپ براي برش و فرآوري به كارخانجات سنگبري و فرآوري ارسال ميشوند. در روش اسلب كوپ يا سنگ خام بصورت حركت رفت و برگشت و با تيغه مخصوص بصورت ورقه ورقه برش مي خورد.

ابعاد اسلب بازالت به ابعاد سنگ كوپ كه از معدن استخراج شده بستگي دارد اما معمولا ابعاد اين برشها از عرض 80 سانتي متر به بالا است. در اين مقاله سعي داريم بيشتر با اسلب بازالت آشنا شويم پس تا پايان مطلب ما را همراهي كنيد.

ويژگيهاي سنگ اسلب بازالت

روش جديد فرآوري و برش سنگهاي ساختماني مثل اسلب نسبت به روشهاي قديمي تر بجز افزايش جذابيت و زيبايي سنگ بطرز ملموسي باعث افزايش طول عمر و استحكام سنگ ميشوند.

در اين روش چون از دستگاههاي مدرن و پيشرفته و باكيفيت استفاده مي شود و برش، ساب، كاليبراسيون و صيقل كاري سنگ انجام مي شود و با توجه به اين كه عمليات نصب توري و اپوكسي كاري در پشت ورق اسلب صورت ميگيرد امكان خرد شدن، ترك خوردن و شكستگي سنگ به حداقل مي رسد.

پيشنهاد مي كنيم مطالعه مقاله سنگ اسپراخون را از دست ندهيد.

كاربردهاي سنگ اسلب بازالت

  1. سنگفرش كف پذيرايي و هال
  2. استفاده در فضاي داخلي ساختمان
  3. استفاده در ورودي ساختمان
  4. استفاده در ديواره هاي داخلي ساختمان
  5. استفاده در ديواره آسانسور
  6. استفاده در ديواره شومينه
  7. استفاده در ديوارهاي آشپزخانه

يكي از دلايل اين كاربرد وسيع از اسلب بازالت در پروژه هاي تجاري، اداري و مسكوني زيبايي و كيفيت خيره كننده اين سنگها و قيمت مناسب آنهاست. امروزه استفاده از سنگهاي با ابعاد بزرگتر يا سنگهاي اسلب نسبت به سنگهايي كه ابعاد كوچكتري دارند بيشتر متداول است و باعث يكدستي در فضا مي شود.

شركت سنگ بازالت ماكو

شركت سنگ بازالت ماكو با سابقه اي طولاني در اين زمينه دارنده مهمترين معادن سنگ اندزيت، گرانيت، بازالت و تراورتن در سطح كشور است. اين شركت با داشتن كارخانه هاي سنگبري در مناطق ماكو، فرآيند استخراج سنگ گرانيت را بصورت اسلب و تايل انجام مي دهد.


برچسب: سنگ بازالت،بازالت،بازالت نما،بازالت ماكو،سنگ اسپراخون،اسلب بازالت،خريد بازالت،قيمت بازالت،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۳۹:۳۷ توسط:basaltmaku موضوع: نظرات (0)

سنگ تراورتن

خريد سنگ تراورتن

سنگ تراورتن از رسوب چشمه هاي آب گرم در طي سالها متمادي تحت دما و فشار بالا تشكيل مي شود. اين سنگ بسيار متخلخل است و از دسته سنگهاي آهكي مي باشد.

اين سنگ به دليل اينكه در طي ساليان دراز و به مرور زمان تشكيل شده لايه لايه است و لايه ها با هم از لحاظ جنس تفاوت دارند. در اين مقاله اطلاعات مفيدي در مورد سنگ تراورتن در اختيار شما قرار مي گيرد. پس تا پايان مطلب با ما همراه باشيد.

سنگ تراورتن در رنگهاي مختلف در طبيعت به چشم مي خورد كه از رنگهاي روشن كرم و سفيد شروع شده و به رنگهاي تيره اي مثل قرمز و قهوه اي ختم ميشود.

مثلا در ايران سنگ تراورتن عباس آباد در رنگهاي كرم و سفيد وجود دارد و تراورتن آتشكوه به رنگ خرمايي و كرم روشن و تراورتن آذرشهر در رنگ قرمز يافت مي شود.

اين سنگ به دليل اينكه ناخالصي و رگه هايي در خود دارد نمي توان طرح هاي شبيه هم پيدا كرد و هر قسمت سنگ منحصربفرد است.

اين سنگ بدليل داشتن رگه هايي در خود در قسمت رگه ها سنگ مقاومت كمتري دارد و در كل اين سنگ مقاومت و استحكام خيلي بالايي ندارد پس سنگي كه رگه هاي كمتري دارد استحكام بالاتري نيز دارد كه در هنگام برش سنگ اين استحكام حس مي شود زيرا سنگهاي با استحكام كم دچار شكستگي و ترك مي شوند.

پيشنهاد مي كنيم مقاله سنگ آتشفشاني را مطالعه نماييد.

قيمت سنگ تراورتن

مقاله پيشنهادي: خريد بازالت

كاربردهاي سنگ تراورتن در ساختمان سازي

– در پوشش ديوارهاي داخلي و قرنيز ساختمان مثل لابي و سالن ها

– استفاده از اين سنگ بعنوان سنگ نما كه در سالهاي اخير به نما رومي معروف شده است و به سبك كلاسيك كار مي شود. اين سنگ براي ساختمانهاي بلند هم به دليل چسبندگي به ملات عالي و وزن كم بسيار مناسب است زيرا احتمال سقوط آن در اثر جدا شدن از ملات بسيار كم است.

– استفاده بعنوان كانتر آشپزخانه كه از اسلب تراورتن تهيه مي شود.

– استفاده در سنگ پله و كف . البته چون اين سنگ جذب آب بالايي دارد بهتر است از سنگهاي ديگر نظير مرمريت، گرانيت و كريستال چيني براي كف استفاده شود.

البته اگر اصرار به استفاده از اين سنگ در كف سرويس هاي بهداشتي، آشپزخانه و استخرها داريم بايد با مواد خاص آب بندي و عايق شوند. اين فناوري گران است و صرفه اقتصادي ندارد بنابراين استفاده از آن براي كف گزينه مناسبي نيست.

– براي ساخت شومينه، مجسمه، ستون، صراحي و آب نما

– ساخت جداول و يا نماي فرعي ساختمان (پشت نما) كه البته از سورتهاي ضعيفتر اين سنگ براي اين كارها استفاده مي شود.

شركت سنگ بازالت ماكو با سابقه اي طولاني در اين زمينه دارنده مهمترين معادن سنگ اندزيت، گرانيت، بازالت و تراورتن در سطح كشور است. اين شركت با داشتن كارخانه هاي سنگبري در مناطق ماكو، فرآيند استخراج سنگ گرانيت را بصورت اسلب و تايل انجام مي دهد.


برچسب: بازالت،سنگ بازالت،سنگ تراورتن،بازالت ماكو،سنگ بازالت ماكو،خريد بازالت،سنگ آتشفشاني،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۵۰:۴۴ توسط:basaltmaku موضوع: نظرات (0)

كوپ سنگ بازالت

كوپ سنگ بازالت

بازالت از فراوان ترين سنگهاي روي كره زمين است و در صنايع مختلف از ساختمان سازي تا كشتي سازي مورد استفاده قرار مي گيرد. اين سنگ به صورت كوپ سنگ بازالت از معادن استخراج مي شود و در صنعت استفاده ميشود.

بيشترين استفاده از بازالت در ساختمان سازي است زيرا اين سنگ به دليل مقرون به صرفه بودن و ساير خاصيت هاي مفيد سنگ در ساختمان سازي كه به آن خواهيم پرداخت بسيار مناسب اين صنعت است. در اين مقاله بيشتر با كوپ سنگ بازالت آشنا خواهيم شد پس تا پايان ما را همراهي نماييد.

سنگ بازالت چيست؟

قبل از پرداختن به كوپ سنگ بازالت بهتر است مطالبي در مورد سنگ بازالت بدانيم. سنگ بازالت سنگي آتشفشاني و از نوع آذرين بيروني است كه به دليل خنك شدن سريع گدازه هاي آتشفشاني در مجاورت هواي بيرون سفت و سخت شده و كاني هاي آن دانه ريز و تيره رنگ است و به دليل كمبود سيليس در آن ماهيتي قليايي دارد.
بازالت سنگي غير سمي و سالم براي محيط زيست است كه عمر خوبي دارد و در برابر دما و حرارت بالا بسيار مقاوم مي باشد و همين طور عايق حرارتي خوبي نيز هست. اين سنگ بادوام در برابر سايش، ضربه، ترك خوردگي و رطوبت و نفوذ آب بسيار مقاوم است.

كوپ سنگ بازالت

كوپ سنگ كه همان بلوك سنگ است در حقيقت همان سنگ خام مي باشد كه از معدن استخراج مي شود و بدون اينكه كاري روي آن انجام شود به كارخانه فرآوري ارسال مي شود يا به همان صورت به كشورهاي ديگر ارسال مي شود.

سنگهايي كه از معادن استخراج ميشوند براي راحتي در امر بارگيري بصورت مكعب مستطيل يا مكعب با دستگاههاي بسيار پيشرفته و اره هاي زنجيري برش مي خورند و سپس بوسيله ماشين هاي باركش بزرگ به كارخانه هاي فرآوري ارسال مي شوند.

اين كوپها كيفيت و درجه بندي متفاوت دارند كه به شرح زير است:

– سنگ تك كوپ:

به محصولي كه در اين صنعت درجه يك باشد تك كوپ مي گويند زيرا كيفيت بسيار بالايي دارند. تك كوپ سنگ بازالت بهترين و باكيفيت ترين آن است كه از معدن استخراج مي شود.

ابعاد اين تك كوپها معمولا خيلي بزرگ است و بصورت شش ضلعي هستند. اين نوع سنگ هيچگونه ترك خوردگي و شكستگي ندارد و به دليل وزني بيش از 25 تن توسط تريلي هاي بزرگ و بصورت تكي به مقصد موردنظر حمل مي شوند.

– سنگ دو كوپ:

اين نوع سنگ از دو سنگ تك كوپ تشكيل شده و در واقع دو سنگ دو كوپ يك سنگ تك كوپ را تشكيل ميدهند. از نظر كيفيت اين سنگها با تك كوپ تفاوت خاصي ندارند و تنها اختلاف در وزن كمتر دو كوپها مي باشد.

اين سنگها هم وزن سنگيني دارند كه با تريلي حمل مي شوند ولي چون از سنگ تك كوپ سبكترند دو عدد از آنها را مي شود در يك باركش بار زد.

– سنگ سه كوپ:

اين سنگها هم از سه عدد سنگ تك كوپ درست مي شوند و هر سه عدد سه كوپ يك سنگ تك كوپ تشكيل ميدهد. اين سنگها هم از نظر كيفيت با ديگر سنگها تفاوتي ندارند.

شركت سنگ بازالت ماكو

شركت سنگ بازالت ماكو ، داراي مهم ترين معادن غني سنگ بازالت، گرانيت و تراورتن است كه به عنوان بزرگترين توليد كننده و صادر كننده سنگ بازالت فعاليت مي كند.


برچسب: بازالت،سنگ بازالت،بازالت ماكو،كوپ سنگ بازالت،سنگ بازالت ماكو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۲۰:۴۹ توسط:basaltmaku موضوع: نظرات (0)

كاربرد بازالت

سنگ ساختماني:

بيشترين كاربرد سنگ بازالت در ساختمان سازي است كه در آن از بازالت بصورت فرآوري شده استفاده مي شود و براي كف، ديوارها، نماي بيروني، محوطه حياط، پاركينگ و … مورد استفاده قرار مي گيرد.

از بهترين سنگهاي بازالت ايران سنگ شيارخورده بازالت ماكو است. اين سنگ مقاومت زيادي در برابر يخبندان و سرما دارد و در كل در برابر تغييرات دما مقاومت بالايي دارد و در همه مناطق ايران قابل استفاده است.

همچنين اين سنگ چسبندگي زيادي به ملات و ديگر مصالح ساختماني دارد كه باعث مي شود انتخاب بسيار مناسبي در ساختمان سازي و خصوصا نماي خارجي ساختمان ها باشد زيرا از سقوط سنگها به مرور زمان در اثر جدا شدن سنگ از ملات زيرين جلوگيري مي شود.

پشم سنگ:

از كاربردهاي ديگر اين سنگ  ( بازالت ايران ) بعنوان پشم سنگ است. پشم سنگ عايق حرارتي و صوتي است كه در ساختمان سازي براي جلوگيري از اتلاف انرژي استفاده مي شود.

براي توليد آن سنگ بازالت در دماي 1500 درجه سانتي گراد ذوب مي شود و بوسيله روشهاي خاصي به الياف خيلي ريز در اندازه ميكرون تبديل ميشود.

پشم سنگ ضريب انتقال دماي بسيار كمي دارد و به همين خاطر در كاهش اتلاف انرژي كاربرد دارد.

الياف بازالت:

الياف بازالت هم كه از سنگ بازالت با روشهاي مخصوصي تهيه مي شود و در صنايعي مثل ساخت شناورهاي دريايي و كشتي سازي كاربرد دارد.

الياف بازالت قابل احتراق نيست و اين براي امنيت كشتي در برابر آتش سوزي و حفظ جان كاركنان و كارگران كشتي از آتش بسيار مهم است. همچنين اين الياف غيرسمي و بي ضرر است و قيمت مقرون به صرفه اي هم دارد.


برچسب: سنگ بازالت،بازالت،بازالت ايران،بازالت نما،بازالت ساختماني،بازالت ماكو،كاربرد بازالت،خريد بازالت،سنگ بازالت ماكو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۰:۵۷ توسط:basaltmaku موضوع: نظرات (0)

خريد انواع سنگ نماي ساختمان

خريد سينگ نماي ساختمان
سنگ نماي ساختمان

در معماري ساختمان، علاوه بر نوع مصالح ساختماني، سنگ هاي استفاده شده در نماي ساختمان نقش مهمي در زيبايي آن دارد. سنگ هاي متنوعي در ساخت نماي ساختمان استفاده مي شود.كه از نظر طرح، رنگ، كيفيت و استحكام با يكديگر متفاوت هستند. در اين مقاله مي خواهيم شما را با انواع سنگ نماي ساختمان آشنا سازيم و ويژگي هاي هر كدام را توضيح دهيم. با بازالت ماكو همراه باشيد.

اهميت استفاده از سنگ نماي ساختمان

آنچه در اين صفحه مي‌خوانيد

نماي ساختمان، ويژگي هاي ظاهري و عملكرد ساختمان را به شيوه اي عالي تركيب مي كند. اين موضوع در طراحي ساختمان مهمترين مسئله است،.زيرا هويت ظاهري ساختمان را تعيين مي كند و از آن در مقابل عوامل جوي محافظت مي كند. اصطلاح «نما» عمدتاً به پوشش ساختمان اشاره مي كند. گاهي اوقات از اصطلاح نما براي اشاره به نماي خارجي ساختمان‌ هايي استفاده مي‌شود.كه تأكيد بر معماري خاصي دارند، از جمله طراحي خاص مجسمه، دكوراسيون، ورودي اصلي ساختمان و غيره.

نوآوري هاي خلاقانه اي بوجود آمده است كه اغلب منجر به توسعه مصالح نما شده است. اين محصولات پيشرفته انرژي خورشيدي را جذب مي كنند.و در بسياري از ساختمان هاي تجاري و مسكوني به عنوان منبع ثانويه توليد برق مورد استفاده قرار مي گيرند.

توسعه مصالح نماي پايدار كه قابليت محافظت از ساختمان ها در.برابر شرايط محيطي مانند گرما، باد و باران را ارائه مي دهد، عامل اصلي در افزايش تقاضاي آن است. نوع نمايي كه انتخاب مي كنيد نقش مهمي در برجسته كردن.ساختمان شما از نظر زيبايي شناسي و عملكرد آن دارد.

استفاده از سنگ طبيعي در نماي ساختمان

سنگ طبيعي يكي از قديمي ترين و پرطرفدارترين مصالح مورد استفاده در ديوارهاي خارجي ساختمان است. استفاده از سنگ طبيعي به عنوان روكش نما در طول سال ها پيشرفت زيادي داشته است. در ادامه به معرفي انواع سنگ نماي ساختمان و ويژگي هاي هر يك از آنها مي پردازيم.

بازالت نما

مطالعه مقاله سنگ اسپراخون پيشنهاد مي شود.

قيمت سنگ نماي ساختمان

سنگ هايي كه به عنوان سنگ نماي ساختمان استفاده مي شوند،.اغلب داراي ويژگي هاي منحصر به فردي هستند. نحوه استخراج و توليد سنگ هاي نما به صورت فرآوري هاي سابيده شده،.بادبر، كات بروكن و غيره مي باشد. با توجه به جنس، رنگ، ضخامت، اندازه و نوع فرآوري.سنگ، قيمت آن نيز متفاوت است. اگر استحكام و مقاومت ساختمان الويت اصلي شما است،.پس به دنبال گزينه هايي باشيد كه علاوه بر زيبايي، مستحكم باشند.

سنگ نماي ساختمان با سنگ بازالت ماكو

سنگ نماي ساختمان درواقع از سنگ هاي تزئيني است.كه در ابعاد متفاوتي برش داده مي شود. ويژگي هاي سنگ نماي ساختمان بايد به گونه اي باشد.كه در برابر عوامل محيطي مقاوم باشند.و زيبايي ساختمان را دوچندان كنند.

سنگ بازالت ماكو، با داشتن معادن غني.سنگ بازالت ، گرانيت و تراورتن در كشور ايران آماده بهره برداري انواع سنگ نماي ساختمان مي باشد. ما در كارخانه ماكو، با استفاده از دستگاه هاي پيشرفته سنگبري انواع فرآوري سنگ را انجام داده.و كيفيت فوق العاده اي را به شما ارائه مي كنيم. براي خواندن ادامه مطلب كليك كنيد .


برچسب: بازالت،بازالت ماكو،سنگ نما،بازالت نما،سنگ اسپراخون،بازالت ساختماني،سنگ نماي ساختمان،سنگ بازالت ماكو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۲:۴۶ توسط:basaltmaku موضوع: نظرات (0)

فروش سنگ آندزيت

خريد سنگ آندزيت
سنگ آندزيت

سنگ آندزيت يك سنگ آتشفشاني است كه نام آن از نام كوه هاي آند واقع در امريكاي جنوبي گرفته شده و سنگي خاكستري رنگ است. اين سنگ پس از بازالت از فراوان ترين سنگهاي آتشفشاني است. فروش سنگ آندزيت به شكل هاي فرآوري شده و فرآوري نشده و خام انجام مي شود. در اين مقاله مي خواهيم در مورد اين سنگ اطلاعات بيشتري به دست آوريم پس تا پايان مطلب بازالت ماكو را همراهي نماييد.

سنگ آندزيت چيست؟

سنگ آندزيت از سنگهاي آذرين بيروني است كه در رنگ هاي خاكستري تيره تا روشن ديده مي شود. اين سنگ از كاني هاي پلاژيوكلاز و فلدسپار سرشار مي باشد.

پيشنهاد مي كنيم مقاله سنگ اسپراخون را مطالعه نماييد.

اين سنگ كه در اثر سرد شدن گدازه آتشفشاني در مجاورت هوا تشكيل شده است نمونه هايي از آن كه به سرعت سرد مي شوند مقدار زيادي شيشه دارند و بعضي ديگر كه خروج گاز از آنها بيشتر انجام شده است متخلخل و حفره دار هستند.

خريد سنگ آندزيت

مزيت هاي سنگ آندزيت

– مقاومت بالا در مقابل سرما و گرما كه باعث مي شود در هر منطقه جغرافيايي قابل استفاده باشد.

– قيمت مناسب تر از ساير سنگها به لحاظ مقاومت، زيبايي، كيفيت بالا و سبك بودن.

– سبك و بادوام بودن اين سنگ
– چسبندگي خوب به ملات و عدم امكان جدا شدن و سقوط از ساختمان.

– ابزار خوري بسيار خوب براي ساخت مجسمه و نيمكت هاي پارك ها.

– داشتن رنگ هاي زيبا مانند صورتي و طوسي تيره و روشن كه بسيار در ساختمان سازي مدرن كاربرد دارد.

پيشنهاد مي كنيم مقاله كاربرد سنگ بازالت را مطالعه نماييد.

كاربردهاي سنگ آندزيت

– استفاده بعنوان كاشي به دليل مقاومت در مقابل لغزش

– استفاده در محوطه سازي و طراحي فضاي سبز

– ساخت بناهاي تاريخي و مجسمه ها

– بعنوان ماده پركننده در راه سازي و ساخت و ساز

– استفاده از پودر سنگ آندزيت در بتن بعنوان افزودني

براي خواندن ادامه مطلب كليك كنيد .


برچسب: كاربرد بازالت ، سنگ آندزيت ، سنگ اسپراخون ، سنگ بازالت ، خريد بازالت ، بازالت ماكو ، بازالت نما ، سنگ بازالت ماكو ، سنگ آتشفشاني،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۰۲:۵۰ توسط:basaltmaku موضوع: نظرات (0)

انواع سنگ آتشفشاني

انواع سنگ آتشفشاني
سنگ آتشفشاني

1- سنگ لاتيت:

اين سنگها شبيه سنگهاي آندزيت و بازالت است و تنها تفاوت بين آنها مقدار فلدسپار آنهاست كه در سنگ لاتيت بيشتر است. اين سنگها بسيار سخت و محكم هستند. اين سنگها در ساختمان سازي كاربرد زيادي دارند كه به دليل استحكام بالاي آنهاست.

2-سنگ پوكه:

از مهمترين سنگهاي آتشفشاني است و دليلش هم اين است كه تخلخل بالا دارد، بسيار سبك است و سختي بسيار زيادي دارد. پوكه وقتي تشكيل مي شود كه مواد مذاب در هنگام سرد شدن بسرعت گاز درونش خارج ميشود.

اين سنگ بدليل سبك بودن و عايق بودن (عايق گرما، صوت، سرما و …) در ساخت ساختمانها كاربرد دارد. اين سنگها براي متخلخل كردن خاك، شيب بندي ساختمانها، مقاوم سازي و عايق سازي به كار مي روند. سنگ پوكه به صورتهاي پوكه نخودي، پوكه عدسي و … در بازار يافت مي شود.

پيشنهاد مي كنيم مطالعه مقاله سنگ اسلب بازالت را مطالعه كنيد.

3-سنگ پا:

از ديگر سنگهاي آتشفشاني سنگهاي با تخلخل بالاست كه به سنگ پا معروف است و به دليل زبر بودن براي شستن كف پا و جداسازي پوستهاي مرده پاشنه و كف پا بسيار مناسب است. اين نوع سنگ با سردشدن مواد مذاب كه از زمين خارج مي شود به وجود مي آيد.

4- سنگ تراكيتي:

اين نوع سنگ بسيار نرم است و به تنهايي قابل استفاده نيست. دليل نرم بودن اين سنگ تركيبات درون آن است كه از جمله آن فلدسپار آلكان است. اين سنگها حالت خميري شكل دارند.

5- سنگهاي آندزيت:

كه در طرحها و رنگهاي مختلف در بازار وجود دارد شامل رنگدانه هاي زيادي مثل فنوكرسيت پلاژيوكلاز و ديگر كاني هاي رنگدانه دار ميباشد. كاربرد اين سنگها بيشتر تزئيني بوده و در دكور ساختمان ها و يا زيورآلات از آنها استفاده مي شود.

6- سنگ هاي بازانيت، تفريتي، فنوليتي:

اين سنگها در مناطق قاره اي پيدا مي شود و بسختي قابل تشخيص مي باشد و درصورتيكه فنوكريست هاي فلدسپاتوئيد درون آن زيادتر گردد راحتتر ميتوان آن را شناخت. به دليل كم بودن گران قيمت هم هستند و كاربرد سنگهاي بازانيت، فنوليتي و تفريتي در ساخت جواهرات مي باشد.

7- سنگ ريوليتي:

اين نوع شبيه به سنگ گرانيتي است و در حجم كوچك وجود دارند. سنگهاي ريوليتي شامل فلدسپار و كاني پلاژيوكلاز به همراه فنوكريست هاي كوارتز است. كاربرد اين سنگ براي ساخت كاشيهاي گران قيمت و در مكانهاي عمومي و دكور منازل است.


برچسب: سنگ بازالت،بازالت،انواع بازالت،خريد بازالت،بازالت ماكو،سنگ بازالت ماكو،سنگ آتشفشاني،سنگ اسپراخون،گرانيت بازالت،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۵:۵۱ توسط:basaltmaku موضوع: نظرات (0)

كاربرد گرانيت بازالت

استفاده از سنگ گرانيت بازالت در ساختمان سازي بسيار مرسوم است و در موارد زير كاربرد دارد:

  • سنگ نماي بيروني ساختمانها
  • سنگ نماي داخلي
  • استفاده دكوراتيو
  • سنگفرش محوطه حياط، پياده روها و پاركينگ ها
  • ميز پيشخوان در مجتمع هاي لوكس تجاري و هتل ها
  • استفاده در ساخت مصنوعات سنگي و مجسمه سازي
  • استفاده در پاگردها و راه پله ها
  • استفاده در جزيره آشپزخانه
  • استفاده در ديوار پشت تلويزيون بعنوان TV Wall

معدن گرانيت بازالت در كجاست؟

معدن سنگ گرانيت بازالت در ايران در استان آذربايجان غربي وجود دارد كه گرانيت اسپراخون هم يكي از انواع بازالت موجود در همين استان است كه در روستاي اسپراخون در معدني وجود دارد و استخراج مي گردد.

در استان آذربايجان غربي تعداد زيادي معدن سنگ وجود دارد كه اين نشان دهنده قوي بودن منابع سنگ در اين استان است.

گرانيت بازالت
بازالت ماكو

انواع سنگ با قيمت مناسب در شركت سنگ بازالت ماكو

شركت سنگ بازالت ماكو ، داراي مهم ترين معادن غني سنگ بازالت، گرانيت و تراورتن است كه به عنوان بزرگترين توليد كننده و صادر كننده سنگ بازالت فعاليت مي كند.


برچسب: گرانيت بازالت ، بازالت ، سنگ بازالت ، بازالت ماكو ، بازالت نما ، بازالت ايران ، بازالت تهران ، بازالت شمس آباد ، گرانيت بازالت ، سنگ اسپراخون ، سنگ آتشفشاني ، سنگ بازالت ماكو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۹:۰۱ توسط:basaltmaku موضوع: نظرات (0)

قيمت سنگ بازالت

قيمت سنگ بازالت
قيمت بازالت

سنگ بازالت به دليل مقاومت، دوام، زيبايي، عايق بودن و … كاربردهاي زيادي در صنعت و ساختمان سازي دارد و از همين رو قيمت سنگ بازالت براي سازندگان بنا و صنعتكاران بسيار حائز اهميت است.

شركت سنگ بازالت ماكو عرضه كننده انواع سنگهاي ساختماني اعم از بازالت، تراورتن، گرانيت و … مي باشد.

در اين مقاله سعي داريم با انواع سنگ بازالت، قيمت سنگ بازالت، ويژگيهاي سنگ بازالت و … بيشتر آشنا شويم پس تا پايان مطلب با ما همراه باشيد.

پيشنهاد مي كنيم مطالعه مقاله تفاوت سنگ بازالت ماكو با گرانيت چيست را از دست ندهيد. 

انواع سنگ بازالت:

– تايل: اين سنگ كه به صورت كاشي در ابعاد كوچك تر برش خورده بمنظور پوشش كف، ديوارها، نماها و … استفاده ميشود.

– سابيده: از اين سنگ بيشتر به عنوان كفپوش معابر، خيابانها و محوطه ها استفاده مي شود.

– چرمي: اين نوع از سنگ ظاهري شبيه چرم دارد و براي پوشش معابر، پياده روها، محوطه هاي باز و خيابان ها استفاده ميشود.

– كوبيك بازالت: اين نوع سنگ بصورت مكعب در اندازه هاي كوچك است و بصورت تزئيني در قسمت هاي مختلف ساختمان استفاده مي شود.

انواع سنگ با قيمت مناسب

شركت سنگ بازالت ماكو ، داراي مهم ترين معادن غني سنگ بازالت، گرانيت و تراورتن است كه به عنوان بزرگترين توليد كننده و صادر كننده سنگ بازالت فعاليت مي كند. براي خواندن ادامه مطلب كليك كنيد .


برچسب: سنگ بازالت ماكو ، بازالت ماكو ، بازالت ايران ، بازالت تهران ، گرانيت بازالت ، خريد بازالت ، قيمت بازالت ، سنگ بازالت ماكو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۰۱:۴۱ توسط:basaltmaku موضوع: نظرات (0)