سنگ بازالت ماكو سنگ بازالت ماكو .

سنگ بازالت ماكو

بازالت بوش همر

قبل از پرداختن به سنگ بازالت بوش همر بايد اطلاعاتي در مورد بوش همر به دست بياوريم. در مقالات گذشته به طور مفصل در مورد سنگهاي بازالت صحبت كرده ايم و در اين مقاله تمركز بر روي بازالت بوش همر است. با ما همراه باشيد تا اطلاعات مفيدي در مورد اين دستگاه و همچنين سنگهايي كه با آن برش مي خورند به دست بياوريد.

بوش همر چيست؟
عملياتي است كه در آن سطح روي سنگ بوسيله چكشهاي الماسي كه بر روي ساب سنگ نصب مي شود به صورت يكنواخت سوزني مي شود. به كل اين فرآيند پوليش و بوش همر مي گويند.

كاربردهاي عمل بوش همر
اين عمليات بيشتر براي ايجاد اصطكاك و جلوگيري از سر خوردن سطح سنگ انجام مي شود و خصوصا روي انواع سنگهايي از قبيل بازالت ها، مرمريت ها، سنگهاي چيني كريستال و … انجام مي شود.

بعضي وقتها نياز است كه با ابزاري مثل تيشه سطح سنگ را سوزني شكل كرد كه اين كار هم به دليل كاهش ليزي و افزايش اصطكاك ايجاد مي شود.

بوش همر در واقع تيشه اي است كه روي سنگ ساب نصب مي شود و سطوح انواع سنگها را سوزني مي كند. اين كار براي سنگ كف ساختمان ها، پله ها، سنگفرشها بسيار مفيد است زيرا خطر سر خوردن را بسيار كاهش مي دهد.

انواع ابزار بوش همر
در اصل چكش بوش همر نوعي ابزار بنايي است كه براي ايجاد بافت روي بتن و سنگ استفاده ميشود. از اين چكش اشكال مختلفي است كه شامل چكشهاي دستي ساده تا ماشينهاي بزرگ الكتريكي ميشود ولي همگي در نهايت يك كار انجام مي دهند.

در دستگاههاي بزرگ بوش همر نقاط هرمي يا مخروطي در قسمت انتهايي يك حلزون بزرگ فلزي است كه در اثر برخورد مكرر آن به بتن يا سنگ بافتي خشن و ناهموار ايجاد ميكند كه بافتي شبيه به سنگهاي طبيعي هوازده مي شود.

اين عمل باعث مي شود ميزان چسبندگي سنگ به بتن يا ملات زيرين هم بيشتر شود. دستگاههاي جديد بوش همر در هر زمان مي توانند مقداري بيشتري سنگ را خراش دهند و سوزن زني كنند و اين موضوع باعث صرفه جويي در وقت و زمان و هزينه نيروي انساني است.


برچسب: بازالت بوش همر،سنگ بازالت،بازالت ماكو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۹:۴۷ توسط:basaltmaku موضوع: نظرات (0)

كاربرد سنگ بازالت در طراحي دكوراسيون

از گذشته هاي دور تاكنون از سنگهاي گوناگون در ساخت بناها و معماري ساختمان ها استفاده مي شود. سنگها در كنار استحكام، زيبايي خاصي نيز به ساختمانها مي بخشند و از اصالت هميشگي برخوردارند زيرا جلوه اي از طبيعت هستند.

امروزه از سنگها علاوه بر ظاهر ساختمان در معماري داخلي نيز استفاده مي شود و سنگ بازالت يكي از اين سنگهاست. در اين مقاله سعي داريم كاربرد سنگ بازالت در معماري داخلي را مورد بررسي قرار دهيم. پس اگر در اين زمينه علاقمند به افزايش اطلاعات و معلومات خود هستيد با ما همراه شويد.

انواع سنگهايي مورد استفاده در معماري داخلي

سنگهاي طبيعي مثل مرمر، تراورتن ، گرانيت، بازالت ، مرمريت، كوارتزيت ، ترااونيكس و … بطور گسترده اي در دكوراسيون داخلي و خارجي ساختمان مورد استفاده قرار مي گيرند.

از انواع سنگهاي ساختماني در آشپزخانه، نشيمن، سرويس هاي بهداشتي، لابي، نماي داخلي و خارجي، پاركينگ، راه پله و پله ها، كانتر آشپزخانه، تراس و پاسيو، TV روم، شومينه و … اشاره كرد.

مزاياي استفاده از سنگ بازالت در معماري داخلي

  • طول عمر و دوام طولاني
  • افزايش ارزش افزوده ساختمان
  • مقاومت در برابر سرما و گرما
  • هميشه مد بودن
  • داشتن بافت طبيعي
  • خنك نگهداشتن محيط
  • تنوع در طرح و رنگ
  • شستشو و نظافت آسان و راحت

نكات مهم در طراحي داخلي

فضاي داخلي علاوه بر چيدمان اصولي لوازم و وسايل بايد معماري اصولي و مناسبي هم داشته باشد تا ايجاد احساس آرامش و زيبايي را به بيننده القا كند. در طراحي داخلي بايد نكاتي را رعايت كرد كه در زير به آن خواهيم پرداخت:

1- هماهنگي :

مثلا فرض كنيد براي يك سرويس بهداشتي از سنگي با رنگ تيره و رگه هاي طلايي استفاده شده باشد. اگر قفسه ها، شيرآلات، اكسسوريهاي استفاده شده در آن محل اگر طلايي رنگ باشند ظاهري لوكس و هماهنگ خواهند داشت.

پس وقتي بين المانهاي معماري و اكسسوري و وسايل وجه اشتراكي وجود داشته باشد و اصطلاحا با هم هماهنگي داشته باشند بسيار در زيبا و لوكس نشان دادن فضا كمك خواهد كرد.

2- تاكيد:

اگر الماني يك فضا را تحت الشعاع قرار دهد چه از نظر رنگ، متريال يا طرح المان تاكيدي است. مثلا در بسياري از منازل شومينه يا تلويزيون كه بقيه وسايل حول آنها چيدمان مي شوند المان تاكيدي يا نقطه كانوني هستند.

پس مثلا استفاده از سنگ يك تكه كه بصورت بوك مچ و فورمچ در TV wall استفاده مي شود بسيار در زيبايي دكوراسيون داخلي نقش خواهد داشت. انتخاب سنگ مناسب با طرح و رنگ مناسب بسيار اين نقطه را چشمگير خواهد نمود. براي خواندن ادامه مطلب كليك كنيد .


برچسب: بازالت،خريد بازالت،بازالت ماكو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۴:۲۵ توسط:basaltmaku موضوع: نظرات (0)

خريد سنگ تراورتن

سنگ تراورتن از پرطرفدارترين سنگهاي ساختماني است كه از نوع سنگهاي آهكي متخلخل مي باشد. تراورتن بدليل پركاربرد بودن در صنعت ساختمان بازار خوبي هم دارد.قيمت خريد سنگ تراورتن در بازار با توجه به كيفيت، ابعاد، اندازه، ضخامت، رنگ و … متفاوت است.

در اين مقاله بيشتر با اين سنگ آشنا مي شويم پس با ما همراه شويد.

مي توانيد براي اطلاع از قيمت و خريد بازالت و انواع ديگر سنگ هاي ساختماني به سايت  مراجعه كنيد.

سنگ تراورتن چيست؟

تراورتن سنگي آهكي است كه در چشمه هاي معدني آب گرم و غارهاي آهكي تشكيل ميشود كه از بلورهاي كلسيم كربنات تشكيل شده است. اين سنگ داراي منافذ و تخلخل فراوان است و رنگهاي متنوعي دارد كه اين خاصيت باعث مي شود در اكثر جاهاي ساختمان قابل استفاده باشد.

اين سنگ رسوبي تاريخچه معماري بسيار غني با بيش از 2000 سال سابقه دارد. روميها براي ساخت سالنهاي بزرگ از اين سنگ استفاده مي كردند و در ديوارهاي كليساها، بناهاي تاريخي، قلعه ها، قناتها و … مورد استفاده قرار مي گرفته است.

پيشنهاد مي كنيم مقاله سنگ آندزيت را مطالعه كنيد.

انواع سنگ تراورتن

– تراورتن براش : اگر به سبكهاي ساده و روستايي (روستيك) علاقه داريد اين نوع سنگ بسيار مناسب فضاهاي داخلي خانه شماست زيرا ظاهري كاملا روستايي و طبيعي دارد. اين سنگ كه در اثر برس زدن يا براش ظاهري خام و طبيعي پيدا مي كند بسيار مناسب طبيعت گرايان است.

– تراورتن صيقلي : اين نوع تراورتن سطحي براق، صيقلي و صاف دارد و نور را منعكس ميكند. اين نوع سنگ نسبت به سنگ مرمر قيمت كمتري دارد و در طراحي داخلي و دكوراسيون فضاهاي لوكس و هتلها بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرد.

– تراورتن تامبل: اين مدل هم تا حدي شبيه تراورتن براش است با اين تفاوت كه ظاهري طبيعي تر و بافت بيشتري دارد.

– تراورتن هوند : اين نوع تراورتن هم مانند تراورتن صيقلي سطح صافي دارد ولي مثل آن براق نمي باشد. مات بودن اين نوع سنگ از بازتاب نور در آن جلوگيري مي كند. تراورتن هوند براي دكوراسيون داخلي سبكهاي مدرن و مينيمال بسيار گزينه مناسبي است.

شركت سنگ بازالت ماكو

شركت سنگ بازالت ماكو ، داراي مهم ترين معادن غني سنگ بازالت، گرانيت و تراورتن است كه به عنوان بزرگترين توليد كننده و صادر كننده سنگ بازالت فعاليت مي كند.


برچسب: خريد بازالت،سنگ آندزيت،خريد سنگ تراورتن،بازالت ماكو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۸:۲۷ توسط:basaltmaku موضوع: نظرات (0)